Salattu sähköposti - Opas asiakasviestinnän suojaamiseen

Pituus 14 sivua.

 

Salattu sähköposti - Opas asiakasviestinnän suojaamiseen

 

Salaus ja muut suojaustekniikat ovat yleistymässä kaikkeen luottamukselliseen viestintään. Valtaosa sähköpostista on silti edelleen salaamatonta. Luottamuksellisen tiedon lähettäminen tavallisena sähköpostina kertoo siitä, että lähettäjä ei halua vaikuttaa viestien tietosuojaan mitenkään. Säätelyn lisääntymisen vuoksi organisaatiot ovat kuitenkin yhä enemmän vastuussa nimissään lähetetyistä sähköposteista. Kysymys ei enää ole siitä, pitäisikö sähköposti suojata, vaan siitä miten se parhaiten suojattaisiin. Tämän oppaan avulla tunnistat suojaamattoman sähköpostin ongelmakohdat ja osaat valita itsellesi parhaan ratkaisun.

 

Sisältö:

  1. Mitä on suojattu sähköposti?
  2. Miksi sähköposti pitää suojata?
  3. Sähköpostin suojaustekniikat
    • Tietoliikenteen salaaminen
    • Sisällön salaaminen
    • Osapuolten tunnistaminen
    • Kokonaisratkaisut
  4. Vaihtoehdot sähköpostille
    • Pikaviestintäsovellukset
    • Suojatut verkkopalvelut

 

Oppaan kirjoittaja Mika Kukkonen on osakas ja operatiivinen johtaja Tietosi.fi -palvelua kehittävässä eTaika Oy:ssä. Mikalla on pitkä tausta ohjelmistoalalla HR-sovellusten kehittämisestä ja henkilötietojen viestinnästä B2B-asiakasrajapinnassa.